PODWYŻKA W PRACY
Wielu pracowników obawia się prosić szefa o podwyżkę i rezygnuje ze starań z obawy przed reakcją i odmową. Warto jednak wiedzieć jak rozmawiać o podwyżce – jak wybrać odpowiedni moment i jak odpowiednio to uargumentować?
Musimy dobrze przygotować się do rozmowy z przełożonym. Zatanowić się nad tym dlaczego podwyżka się nam należy, podać konkretne powody. Sam fakt długiego stażu pracy nie wystarczy.
Postarajmy się wybrać konkretny dzień i godzinę rozmowy – aby obie strony mogły zaplanować sobie ten czas. Pora spotkania również jest istotnia. Niech będzie to godzina, w której jesteśmy pełni zapału i energii.
Jak rozmawiać?
Konkretnie, spokojnie i rzeczowo. Musimy przedstawić szefowi argumenty, które utwierdzą szefa w przekonaniu, że taka forma nagrodzenia Ci się należy. Warto ukazać korzyści wynikające z naszej obecności w fimire. Jeżeli dokonaliśmy sukcesu w jakimś zakresie np.wynegocjowaliśmy fantastyczne warunki umowy z klientem lub po prostu pozyskaliśmy wartościowego klienta wspomnijmy o tym podczas rozmowy. Pokaż, że robisz więcej niż musisz. Możesz także porównać swój zakres obowiązków do sytuacji w innych firmach.
Czy podawać docelową kwotę?
Warto podać konkretną kwotę podwyżki jakiej oczekujemy. Przygotujmy kwotę netto oraz brutto i wykażmy procentowy wzrost względem aktualnej pensji – sam fakt przygotowania takich danych świadczy o nas dobrze.
Nie używajmy argumentów typu „mój kolega zarabia więcej niż ja” lub “mam problemy rodzinne” – to na pewno nie wpłynie korzystnie na ostateczną decyzję. Na podwyżkę musimy zasłużyc własnymi osiągnięciami i sukcesami.